Αρχική Uncategorized ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Γ.Π.

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Γ.Π.

155
0
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

ΟΜΑΔΑ ΠΡΩΤΗ
ΘΕΜΑ Α1
α. Σχ. βιβλίο, σελ. 70,73:«Οι κυβερνήσεις της Ελλάδας και της Σερβίας πραγματοποίησαν ανεπίσημες επαφές … δεκαετούς ισχύος και μυστική» .
β. Σχ. βιβλίο, σελ. 135:«Προκειμένου να κατευνάσει τις αντιθέσεις … βρετανό στρατηγό Σκόμπυ».
γ. Σχ. βιβλίο, σελ. 154:»Τον Μάιο του 1949 … ανθρωπίνων δικαιωμάτων».

ΘΕΜΑ Α2
α. Σωστό
β. Λάθος
γ. Σωστό
δ. Σωστό
ε. Λάθος

ΘΕΜΑ Β1
Σχ. βιβλίο, σελ. 60:«Τέσσερις ήταν κατά κύριο λόγο οι παράγοντες … της διεθνούς πίστης της χώρας».

ΘΕΜΑ Β2
α. Σχ. βιβλίο, σελ. 86: «Ο εθνικισμός και οι αρπακτικές διαθέσεις … και οδήγησαν τελικά στον Β ́ Παγκόσμιο Πόλεμο».
β Σχ. βιβλίο, σελ. 87 -88: «Διαφορετικά προβλήματα προκάλεσε … για τα επόμενα τρία χρόνια».

ΟΜΑΔΑ ΔΕΥΤΕΡΗ
ΘΕΜΑ Γ1
α) Σχ. βιβλίο, σελ. 100: «Η άλλη πρόταση, με αφετηρία … του σοσιαλιστικού δόγματος».

Αναφορικά με τις μεθόδους επιβολής του φασισμού πρόσθετες πληροφορίες παρέχονται στα
Κείμενα Α και Β.
Συγκεκριμένα στο κείμενο Α επισημαίνεται η βίαιη συμπεριφορά του φασιστικού καθεστώτος απέναντι στους πολίτες.
Σχετικά χωρία του Κειμένου Α:

«Ανεβασμένοι επάνω σε οχήματα … αρχίζουν να χτυπούν με τους υποκόπανους … αν έκανε κάποια χειρονομία … μεγαλύτερες διαστάσεις».

« Οι φασίστες κατευθύνονταν προς την έδρα … μετά από λίγα λεπτά … δέρνονταν αλύπητα ή δολοφονούνταν».
Παράλληλα, το Κείμενο Β
ως τρόπους επικράτησης του φασισμού καταγράφει την προπαγάνδα που αναπτύχθηκε στον χώρο της εκπαίδευσης.

Σχετικά χωρία του Κειμένου Β:
«Ο προσηλυτισμός των Ιταλών … με φανατισμό στο καθεστώς».
»Πέρα από το σχολείο …υποστηρίζουν τον φασισμό),».
«…, οι νέοι και των δύο φύλων στρατολογούνται από τα οχτώ τους χρόνια […]».
»Εφοδιάζονται με στολές … για χάρη του έθνους και του Ντούτσε».
β) Σχ. βιβλίο, σελ. 100: «Η άνοδος των φασιστών στην εξουσία … για τους οπαδούς του αυταρχισμού».

3
ΘΕΜΑ Δ1
α)
Σχ. βιβλίο, σελ. 158 -159: «Η δικτατορία βρισκόταν … του τυραννικού καθεστώτος»
Σχετικά με τους τρόπους που υιοθετήθηκαν για την εδραίωση του νέου καθεστώτος το Κείμενο Α
αναφέρει την επιβολή λογοκρισίας στην τέχνη κυρίως με την απαγόρευση βιβλίων αριστερού προσανατολισμού.
Αντίστοιχα χωρία του Κειμένου Α:
«Μία από τις πρώτες “πολιτικές κινήσεις” …έως μεγάλου αριθμού βιβλίων».
« … Ο πιο μαύρος μεσαίωνας».
«Το Indexτων απαγορευμένων … χαρακτηρισμένους αριστερούς».
Επιπρόσθετα, το Κείμενο Β αναφέρεται στην ύπαρξη εξόριστων και πολιτικών κρατουμένων καθώς και στην καθεστωτική δράση του θεσμού του στρατοδικείου για τους αντιστασιακούς.
Αντίστοιχα χωρία του Κειμένου Β:
« Εκτός από τις εκτοπίσεις χιλιάδων πολιτικών … αντιστασιακές ενέργειες».
«Μία από τις πρώτες ενέργειες … έκτακτων στρατοδικείων».
«Κατά τη διάρκεια της περιόδου 1967-1974 … πράξεις κατά του δικτατορικού καθεστώτος».
β)
Σχ. βιβλίο, σελ.159: «Από τις πράξεις αντίστασης στο εσωτερικό ξεχωρίζει η απόπειρα του Αλέκου Παναγούλη …συνελήφθησαν και υπέστησαν βασανισμούς».
Σύμφωνα με τις πληροφορίες των κειμένων Γ και Δ η αντιστασιακή δράση των ελλήνων φοιτητών έλαβε δημόσιο χαρακτήρα στη Νομική Σχολή και κορυφώθηκε στις 17 Νοεμβρίου 1973.
Αντίστοιχα χωρία του Κειμένου Γ:
« Οι φοιτητές εμφανίστηκαν στην ταράτσα του κτιρίου … τα συνθήματα “κάτω η Χούντα”… στο κέντρο της Αθήνας».
»Κάποια στιγμή σήκωσαν … οι φοιτητές έσπασαν τα δεσμά του φόβου».

Αντίστοιχα χωρία του Κειμένου Δ:
«Αν ο στρατός μας χτυπήσει … είμαστε κυκλωμένοι από τον στρατό … έκκληση να πάρει θέση».
»Ζητάμε από τους στρατιώτες … να πάρετε θέση».

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ