Όσον αφορά τις Αρχιτεκτονικές Σχολές, κινήθηκαν πτωτικά, με το τμήμα της Αθήνας να είναι το μόνο που κράτησε σε διψήφιο αριθμό μορίων την πτώση σε σχέση με πέρυσι (19.334 μόρια, με πτώση 43 μορίων).
Πάμε όμως στις μεγάλες αποκλίσεις που παρουσίασαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Οι Φιλοσοφικές και Μαθηματικές σχολές, δεν κέρδισαν την προτίμηση των υποψηφίων, με σχολές της επαρχίας να χάνουν έως και 2000 (πχ Μαθηματικό Σάμου). Αντίστοιχα πτώση παρουσίασε και η Αρχιτεκτονική σχολή ειδικά στις επαρχιακές πόλεις. Από την άλλη πλευρά, το Παιδαγωγικό «κέρδισε» το ενδιαφέρον, με αποτέλεσμα οι βάσεις να έχουν άνοδο περισσότερα από 1.000 μόρια. Άνοδος στις βάσεις τους είχαν και οι στρατιωτικές σχολές.
Οι καθηγητές εστιάζουν στην πτώση των βάσεων και στη μεγάλη ζήτηση που συνδυάζεται με ανοδική τάση σε σχολές που εξασφαλίζουν επαγγελματική αποκατάσταση, όπως η σχολή Πυροσβεστών και οι Παιδαγωγικές σχολές. Χαρακτηριστικό παράδειγμα που αποτυπώνει το ενδιαφέρον για τις ευκαιρίες σταδιοδρομίας σε συνδυασμό με την αγορά εργασίας είναι η πτώση των Φιλοσοφικών σχολών και η άνοδος τμημάτων Λογιστικής.
Χαμός για τα Παιδαγωγικά
Αναμενόμενη ήταν η άνοδος στα Παιδαγωγικά τμήματα μετά και την κατάργηση του σχετικού επιστημονικού πεδίου που «μπλόκαρε» την είσοδο μέχρι τώρα στους υποψήφιους άλλων πεδίων. Ενδεικτικά, το Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, κατέγραψε άνοδο κατά 2.007 μόρια (βάση εισαγωγής: 12.840 μόρια). Άνοδο της τάξεως άνω των 1.100 μορίων κατέγραψαν και τα υπόλοιπα τμήματα. Ενδεικτικά, οι μεγαλύτερες άνοδοι καταγράφηκαν στα εξής τμήματα:
Άνοδος κατά 1.986 μόρια για το τμήμα Προσχολικής αγωγής ΤΕΙ Ηπείρου στα Ιωάννινα (12.126 μόρια βάση εισαγωγής)
Άνοδος κατά 1.900 μόρια για το Παιδαγωγικό Προσχολικής Εκπαίδευσης Βόλου (13.314 μόρια βάση εισαγωγής)
Άνοδος κατά 1.836 μόρια για το Παιδαγωγικό προσχολικής Εκπαίδευσης (12.495 μόρια βάση εισαγωγής)
Άνοδος κατά 1.803 μόρια, για το τμήμα Επιστημών Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική ηλικία του Πανεπιστημίου Πατρών (13.618 μόρια βάση εισαγωγής)
Άνοδος κατά 1.799 μόρια, για το Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης στα Ιωάννινα (14.267 βάση εισαγωγής)
Άνοδος κατά 1.722 μόρια για το Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης Ρεθύμνου (Πανεπιστήμιο Κρήτης), με βάση εισαγωγής 13.782 μόρια.
Οι υψηλές σχολές
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν, η καλύτερη και η χειρότερη πεντάδα σχολών. Στις κορυφαίες σχολές, με την υψηλότερη βάση εισαγωγής, βρίσκονται η Αγγλική Γλώσσα και Φιλολογία Θεσσαλονίκης με 20.039 μόρια, και το αντίστοιχο τμήμα της Αθήνας με 19.708 μόρια. Ακολουθούν η Αρχιτεκτονική Αθηνών με 19.334 μόρια και η Ιατρική Αθηνών με 10.029 μόρια. Την καλύτερη πεντάδα συμπληρώνει η Ιατρική ΣΑΣΣ με 18.915 μόρια.
Οι χαμηλές σχολές
Ανακαλύψαμε στους πίνακες, τρεις σχολές στις οποίες τα μόρια εισαγωγής ήταν πραγματικά πολύ χαμηλά.
Οι σχολές είναι οι εξής:
ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ (ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ) – ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ όπου ο τελευταίος πέρασε με 3,034 μόρια
ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ (ΛΕΥΚΑΔΑ) – ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ όπου ο τελευταίος πέρασε με 3,072 μόρια
ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΔΟΚΙΜΩΝ (ΣΝΔ) ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ – ΓΕΛ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΕΣ ΕΙΔ.ΚΑΤ.3648/β όπου ο τελευταίος πέρασε με 2,796 μόρια
Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής – Η αρχή
Η πρώτη του φορά στο μηχανογραφικό ήταν η φετινή για το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, και από τα 26 τμήματα, τα 22 πέρασαν τις εξετάσεις με πάνω από 10.000 μόρια. Ειδικότερα, τα πέντε πιο υψηλόβαθμα τμήματα είναι αυτά της Φυσικοθεραπείας (17.023 μόρια), της Εργοθεραπείας (16.473 μόρια), της Κοινωνικής Εργασίας (16.284 μόρια), της Μαιευτικής (15.490 μόρια) και της Νοσηλευτικής (15.462 μόρια).
Μικρότερο ενδιαφέρον είχαν οι υποψήφιοι για τα εξής τμήματα: Συντήρησης Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης (7.575 μόρια), Γραφιστικής και Οπτικής Επικοινωνίας (9.296 μόρια), Μηχανικών Τοπογραφίας και Γεωπληροφορικής (9.768 μόρια), Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής (9.889 μόρια) και Μηχανικών Βιομηχανικής Σχεδίασης και Παραγωγής (10.091 μόρια).
Με κωδικό τα αποτελέσματα
Οι διευθυντές των λυκείων ανήρτησαν χθες στις σχολικές μονάδες τις εκτυπωμένες καταστάσεις που θα περιλαμβάνουν μόνο τους κωδικούς και τους βαθμούς υποψηφίων, και όχι τα ονόματά τους. Σε περίπτωση που κάποιος υποψήφιος δεν έχει τον κωδικό του, πρέπει να ζητήσει από τον διευθυντή να του ανακοινώσει τους βαθμούς με βάση τις αναλυτικές βαθμολογικές καταστάσεις οι οποίες περιλαμβάνουν και τα ονομαστικά στοιχεία των υποψηφίων.
ΠΗΓΗ:
www.neolaia.gr